Monday, January 23

On Being Healthy and Grateful :

amaran : sumpah panjang.


pagi ini macam biasa, dengan tangan berbirat, aku bangun lambat. perangai yang aku dapat ketika berada di hospital. sebab dah biasa bangun pukul 6 pagi, kemudian tidur balik sebab dah bosan sangat sebab terkebil-kebil lepas doktor ambil darah, daripada tak ada arah, baiklah aku tidur. ye dak ?


oh lupa, aku masuk hospital seminggu. aku tau tak ada yang teringin nak tau, tapi takpe lah. aku masih mengharapkan ada stalker2 di sana yang masih berminat dengan kisah hidup aku. heh. rephrase : bukan bekas kekasih ya. bekas kekasih nak buat apa. hm.


sebenarnya aku dalam mood yang sangat elok, boleh bergurau senda dengan imran azim dan iqmal alfi segala, cuma bila dalam proses nak menulis, aku tak tau apa kes ayat aku bunyi macam nak cari gaduh je. mungkin aku lapar. sejak aku keluar dari hospital, aku kurang 5kilo. dalam masa seminggu. rasa macam pencapaian paling hebat tahun ini, tapi itu lah, aku tak rasa kurus pun. tsk sabar je lah. tunggu aku kurang 10kilo pulak.


terus terang, ini pengalaman pertama aku masuk hospital. dengan berbekalkan azam dan semangat yang sedikit, aku hadapkan lah jugak malam pertama dekat hospital tu. tak fun langsung. nak kata ada nurse2 yang kinky, tak juga. nasib lah ada doktor yang bersikap attentive dengan aku. tak adalah aku layan dinding untuk bawak bersembang sepanjang masa. tsk, sedih nya bila teringat balik.


aku lupa lagi, aku masuk hospital kerana denggi. bukan suspek, tapi memang betul-betul denggi. dan alhamdulillah aku masih boleh bertahan. walaupun muntah minum air hundred plus dan air kosong. aku masih tak suka air kosong dan air hundred plus. trauma mungkin ? dah banyak sangat. menyampah pulak aku. dah lah tu, semua orang yang datang melawat bawak dua botol hundred plus seorang, bajet nak menggalakkan aku minum lah tu, padahal dia tak tau aku dah naik muak dengan air hundred plus. sekarang ni berbotol-botol masih ada dalam peti ais. aku haram nak minum. aku biarkan anak buah aku bergembira dengan bekalan air sejuk untuk beberapa hari ni. maklumlah family aku memang bukan jenis simpan air sejuk dalam peti ais. kurang sihat kata nya, kalau nak sejuk sangat, letak ais. dah.


oh ya, semasa aku terlantar agak tak terdaya di pembaringan tu (pergh ayat ! HAHA) aku dapat berita gembira dari kakak aku, dia kata rayuan aku berjaya. dapat sambung belajar di UiTM Sg. Petani, Kedah. kalau kan ikutkan perasaan aku time tu, memang aku tak ada perasaaan langsung. stoic habis. bila aku dapat tau, reaksi aku : oh ye ke ? okay. lepas tu sambung tidur macam biasa. bila aku bangun baru terasa macam ada benda penting yang aku terlepas, rupanya pasal uitm tu lah. cuma reaksi aku yang tak berapa nak best. haha.


bercakap pasal uitm, sebenarnya aku bersyukur sangat. sangat-sangat bersyukur sebab aku tak stuck di KL, that's for sure. aku tak stuck di unisel, aku tak stuck di lembah keramat. ya Allah happy gila aku. hahahahahahahahaha. the only reason aku nak keluar ialah, aku bukan nak keluar untuk memberontak ke apa, lepas ni terus kaler rambut ke, bukan bukan.


aku dah macam ada mind set yang aku nak travel sorang-sorang. experienced things sorang-sorang. i seriously have all these ideas about being independent and stuff. i want to be able to go to a place all my myself but can survive nonetheless. i don't care betapa jauhnya Sg.Petani tu dengan KL, because at the end of the day, aku akan balik KL jugak. so aku tak kesah. haha. i want to be able to do this in my youth days. wuhuu~ dah mcm apa je. haha.


so, aku dah bercakap tentang hospital, check. tentang uitm kedah, check. ouh, aku nak letak gambar sebarang dua. hahahaha. sori lah. first time masuk hospital enn, mesti lah jakunn ! hahahahaha. diam korang.





say hi to my tiang friend.
he's been there for me,
when i woke up, when i vomit,
when the doctor took a blood sample,
he's been there all along.
sigh, such a good friend kan?
nasib lah mamat ni diam je. hmm
-________-''


oh yes, itu drip yg ke 8 atau 9. tak berapa nak ingat.


say hi to the super long needle.
not-such-a-good-friend.
sebab sakit lah siot.
haih.




not my favourite part.
not my favourite night.
not my favourite sight.


sigh.


true. the tube is filled with my blood.
and it's freaking painful some more.
makes me realize how grateful i am to be healthy.


alhamdulillah =')

7 comments:

Nur Fatin Izzati said...

patut lah aku text kau tak berjawab~
huhu; risau je aku,, ingat en kau marah ke ape ke~



ish2; btw,, im still consern about you ar my dear~
T^T

Anonymous said...

oy lala ,

kao blk hptl mst tros g jj kn ?
pas tuh ng bju hptl ,
sexyback ahh knon ,
pas tuh kao bwk tiang aer tuh skali

giler mcm knl weyh cite neh ,
kn kn kn ?
haha sumpa aku bhn kao cm tuh nti !
haihh , hepi giler hdop aku weyh

;))

.L A L A. said...

fatt : eh no lahh. aku tak marah lah. sorry tau ! dlm wad tu mane lah aku terpikir pasal henfon, aku terpikir nak kua wad awal2 je. haha. mianhae okay unnie :)

umra : HAHAHAHA. diam kau. aku tau kau ngn jime mesti teringat cite pasal ni. daymit. sekali jadi betul kau tau ! HAHAHA. aku mmg bawak tiang tu pegi mane2 doh. setan aku bawak tiang tu pegi masuk toilet first2 day tu. hahahahaha. diam kau umra, dah jangan nak bahan-bahan aku sangat. sepuk kang. aku dah sehat dah weh. da bole sepuk orang dah. hahaha :p

ftn. said...

hai lala. apa khabar? haha. lala sumpah aku terkejut gile kau masuk hosp ! nanti kite hang out story mory eh. kat blog ni mcm tak cukup info je. haha

Ayen Maiden said...

jarang lalu sini
:D

masuk hospital?
dah kuar ke blom?
nak pegi melawat nihh
hehe

hananinot said...

alhamdulillah dah sembuh ;)

Anonymous said...

:(